Když je před vámi 20 dětí, máte před sebou 20 odlišných úrovní schopností učení. K tomu aby se zapojilo více dětí do učebního procesu pomáhá kreativní způsob vyučování, při kterém se vyučující dotýká více úrovní učení.
- Proč se děti ve sboru nudí?
- Jsou vaše děti zapojené do vyučování?
- Jak můžeme zjistit, jak děti vyučované látce porozuměly?
- Jak můžeme říci, zda děti přijímají a chápou křesťanské hodnoty, které je učíme?
Pomůckou může být Bloomova taxonomie, model vytvořený k tomu, aby pomohl učitelům porozumět úrovním učení a způsobům, jakými si nastavit objektivní cíle lekcí.

- Znát: schopnost popsat, pojmenovat, spojovat v souvislostech, najít, vyjmenovat, napsat a říci.
- Pochopit: schopnost vysvětlit, porovnat, probrat-diskutovat, přeformulovat, předvídat, přeložit, shrnout-načrtnout.
- Aplikovat: schopnost ukázat, doplnit, použít, rozčlenit, přezkoumat, objasnit, vyřešit,
- Rozebrat: schopnost vysvětlit, porovnat, protiklad, rozpoznat, vyšetřovat, zařadit
- Zhodnotit: schopnost rozhodnout, ohodnotit, vybrat, doporučit, obhájit, zhodnotit, upřednostnit,
- Vytvořit: schopnost tvořit, vynalézat, plánovat, skládat, budovat, navrhovat, představovat si
Znalost
Základní znalost, která zahrnuje rozpoznání a zapamatování si faktů, termínů, základního konceptu/myšlenky, nebo jejich zodpovězení bez hlubšího porozumění, co vlastně znamenají.
– učení Biblických knih a společné čtení
– verše zpaměti
Pochopení
Základní porozumění, při kterém se ukazuje chápání významu faktů a pojmů. Porozumění, které se projevuje schopností uspořádat, porovnat, přeložit, vyložit, popsat a shrnout hlavní myšlenky.
– konkrétní otázky
– předmětné lekce
– předvádění a inscenace s dětmi
Aplikace
Zahrnuje použití získaných vědomostí k řešení problémů v nové situaci. „Jak toto souvisí s mým každodenním životem?“
-vyprávění příběhů
– vedené hraní a inscenace – tematické hry
Analýza
Zahrnuje zkoumání a rozdělení informací do částí, určování vztahů těchto částí, identifikace-rozpoznání motivů a příčin, utváření závěrů a hledání důkazů na jejich podporu.
-Rozdělení – učení 10 přikázání, učení na stanovištích
-porovnávací tabule a plakáty.
Hodnocení
Hodnocení zahrnuje představení a obhajobu názorů, které jsou tvořené vlastním úsudkem a hodnocením informací; platnost myšlenek a kvalita práce
-co by si dělal, kdyby..typ otázek
– interview s Biblickou postavou
– sestavení story boardu – příběhu z jednotlivých obrázků/scén
Vytváření
Spojování naučených informací. Použití těchto informací ke stavbě a skladně vlastních závěrů a vyjádření toho, co už se žák naučil.
-budování maket a modelů (archa, egyptská města, zvířátka z fondánu)
-vymyšlení moderní scénky založené na Biblických principech
-psaní a představení loutkového divadla nebo pantomima.
K nastavení dobrého cíle také dopomáhá znát učební možnosti dětí různého věku.